Mindfulness-kursus i gruppe

11

Hvordan foregår et åbent 8-ugers mindfulness-kursus i gruppe?

Undervisningen består primært at simple og praktiske øvelser. Mindfulness-kurset strækker sig over 8 uger med en ugentlig mødegang på 2 timer. På kurset arbejder vi med mindfulness-øvelser som det primære værktøj.

Max 6 deltagere. Masser af plads til individuel sparring

Der er max. 6 deltagere på de åbne mindfulness-kurser. Kurset foregår på en skånsom måde, da der både er mulighed for at sige noget, men også mulighed for bare at deltage i øvelserne. Da I er få deltagere, kan mindfulness-øvelserne tilpasses, så det passer til dig. 

Hvordan?

Der vil være korte oplæg om mindfulness blandt andet, hvad viser undersøgelser, tænkningen bag mindfulness og hvordan det kan bruges i hverdagen. Der vil være plads til spørgsmål og refleksion. Der indgår lettere yoga og udstrækningsøvelser, idet kombinationen af mindfulness og disse  øvelser, har den bedste effekt.  Den primære del af undervisningen, vil bestå af træning i mindfulnes i en form, der hurtigt kan bruges i hverdagen. De fleste af mindfulness-øvelserne foregår siddende på en stol.

  • Undervisningen er baseret på et gennemarbejdet koncept, hvor der indgår praktiske øvelser, som du kan træne derhjemme mellem kursusgangene og som du vil opleve skaber en positiv forskel.
  • Det er den samme underviser, som er Ulla Vestergaard. Jeg har en 3-årig uddannelse og er certificeret mindfulness-instruktør. (Sikrer din kvalitet og standard, at jeg er certificeret).
  • Jeg har mindfulness som mit primære erhverv og siden 2012 afholdt flere ugentlige hold og individuelle forløb.                                 
  • Undervisningen er “jordnær” og afslappet, så langt de fleste kan deltage. Du kan sidde på et stol og træne mindfulness eller ligge ned, hvis du ønsker det. 
  • Mulighed for at stille spørgsmål og for at få tilpasset øvelserne til dig. Samtidig mulighed for bare at deltage, da der ikke er krav, om at du skal sige noget på kurset. 
  • Mindfulness og praktisk træning udgør størstedelen af kurset. Øvelserne er simple og giver max effekt.
  • Kursusmateriale til at understøtte din praksis (Underviserens indtalte mindfulness-lydfiler, et minfulness-kursushæfte og plancher fra kurset).
  • Anbefalinger til mindfulness-træning derhjemme mellem kursusgangene.
  • Der er ikke krav om særlig påklædning eller andet. 
  • Du kan altid kontakte mig, hvis du har brug for yderligere vejledning undervejs ved mindfulness-kurset.
  • Mulighed for at du kan forsætte på mindfulness 2 fortsætter-kursus, hele dage med mindfulness eller fortsætte med individuel mindfulness, hvis du ønsker det.

Der er lavet mange internationale undersøgelser af de positive effekter af mindfulness. Mange undersøgelser er blandt andet lavet på Center for Mindfulness i USA.

Jeg har valgt at undersøge min egen praksis i 2016. Hvis du ønsker at læse mere om, hvad tidligere deltagere har opnået efter et 8-ugers-mindfulness-kursus.  Se evalueringsrapporten her

Se datoer for næste 8-ugers mindfulness-kursus her eller  Tilmeld dig her 

Kontakt mig gerne uforpligtende

Du kan ringe eller skrive helt uforpligtende til mig (Ulla) på 40810508 eller maile til mig uvestergaard@gmail.com


Mindfulness Aalborg –  Enggårdsgade 5 – 9000 – Aalborg – uvestergaard@gmail.com – tlf. 40810508

Cvr. nr. 36227486